Compliance Organisation
Etisk og juridisk adfærd er afgørende for Oetker-koncernen, både i dens egne forretningsaktiviteter og i forhold til alle forretningspartnere og kunder. Som følge af virksomhedens konstante vækst internationalt samt stigende lovkrav, er compliance blevet et stadig vigtigere emne. Der er derfor udviklet et separat compliance-styringssystem for hele Oetker-koncernen.
Som led heri er der etableret en særskilt afdeling for compliance med neutrale og uafhængige kontaktpersoner.
Ydermere har Oetker-koncernen etableret en underretningsprocedure, der gør det muligt for enkeltpersoner, virksomheder og organisationer at rapportere overtrædelser af gældende lovgivning (f.eks. bestikkelse, bedrageri, krænkelser af menneskerettigheder og miljøbestemmelser), af Oetker-koncernens interne retningslinjer (f.eks. Code of Conduct) eller Oetker-koncernens etiske retningslinjer for leverandører eller bekymringer vedrørende et potentielt eller faktisk brud på disse regler.
Har du oplysninger om mulige lovovertrædelser vedrørende en virksomhed i Oetker-koncernen, har du forskellige muligheder for at kontakte os, også helt anonymt, via vores Compliance Hotline-system.
Inden for rammerne af vores regler for håndtering har vi defineret det interne ansvar og håndteringen af tips og advarsler.
Følgende varslingskanaler er tilgængelige:
Compliance Hotline for Oetker-Gruppen, anonym indsending af varsel via online-skema
Varsling på e-post til Oetker-Gruppens avdeling for compliance
Rapportering via brev
Dr. August Oetker KG
Corporate Compliance Committee
Lutterstraße 14
DE-33617 Bielefeld
Germany
Indtal en besked på vores telefonsvarer.
Medarbejdere i Oetker-Gruppen kan videregive meddelelser til deres ledelse, de ansvarlige for compliance eller på anden måde udpeget kontaktperson for det respektive datterselskab (f.eks. gennem en personlig samtale).
Vi undersøger alle indberettede sager grundigt og skrider til handling, hvis det er nødvendigt.